La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) i els patronats de turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, de Salou, Cambrils i Vila-seca volen que els agents de viatge coneguin el territori de primera mà, i no d’oïda. Des d’avui i fins diumenge un centenar d’aquests professionals vinguts de tot l’Estat realitzaran un fam trip “per conèixer in situ el territori i viure experiències úniques a la Costa Daurada”. “Volem que quan parlin de nosaltres ho facin amb coneixement de causa, i per això hem ideat Costa Daurada Life”, explica a Sal i Pebre la gerent de FEHT, Marta Álvarez.

Segons Álvarez el planning que els hi tenen preparat serà intens: “És un cap de setmana, i com que tenim la meteorologia de cara, volem que els nostres visitants hi treguin molt de suc. La voluntat és que els participants s’impregnin de l’esperit acollidor de la nostra zona turística.” L’experiència personal els farà viure experiències úniques a les muntanyes de Prades, visitant la Tarraco romana, elaborant els seus propis vins al Priorat o portant a terme una gimcana a Port Aventura World. Tot això amb múltiples sorpreses i amb l’objectiu que els agents prescriguin l’àmplia oferta de la Costa Daurada als seus clients.

Dissabte al matí a l’Hotel Gran Palas La Pineda, i “amb l’objectiu de fer xarxa i networking” portaran a terme un workshop “en què diferents empreses turístiques de la zona podran explicar de primera mà la seva oferta als agents de viatge”, apunta Álvarez. La gerent de FEHT subratlla que Costa Daurada Life “és una aposta ferma per donar a conèixer la zona com a important destinació familiar i esportiva del Mediterrani”. “Si funciona bé, tot i que encara no tenim concretat el quan realitzarem un Costa Daurada Life amb agents de diferents països d’Europa”, explica.
Sobre les previsions de cara a l’estiu, Álvarez és optimista i afirma: “El creixement del primer quadrimestre d’enguany respecte al de 2017 ha estat un 9% superior. El mercat alemany s’ha incrementat en gairebé un 43%, el belga en un 41%, l’irlandès en un 40%, el britànic un 27% i l’holandès un 21%, entre d’altres. Hem d’estar contents i satisfets amb aquests primers mesos.

El pronòstic és bo perquè tenim constància que les reserves van a bon ritme.”

Costa Daurada Life s’emmarca dins del pla de promoció turística de la Costa Daurada signat pels patronats de turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins de la FEHT i Port Aventura World. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori.