//El duo Pintó-Bronevetzky ofereix ‘Romances russes’ en el proper concert de Nits de Clàssics

El duo Pintó-Bronevetzky ofereix ‘Romances russes’ en el proper concert de Nits de Clàssics

La composició de cançons fou l’activitat més extensa dels compositors russos del segle XIX

per | 2019-10-11 17:31:4811/10/2019 17:31 | 0 comentaris

El proper concert que Nits de Clàssics presentarà, el dijous 17 d’octubre al Teatre Principal, anirà a càrrec del duo Pintó-Bronevetzky que, tot i que es formà el 1992, no hauríem tingut ocasió d’escoltar-lo fins ara.

Des de la seva creació ha tingut una important activitat concertística que els ha portat a oferir recitals a diversos països, com ara el Japó, Rússia, Holanda, Itàlia, França i Espanya (incloent-hi importants sales de concert, com el Gran Teatre del Liceu, Sala Rachmaminoff de Moscou, Hamarikyu Asahi Hall de Tòquio…), ja sigui en diversos festivals com en cicles de concerts. Han enregistrat per Ràdio Nacional d’Espanya, Catalunya Música, Arte i TV3, i han col·laborat en la gravació d’un CD amb obres de Joaquim Homs.

Presenten un repertori que, amb el títol Romances russes, inclouen cançons dels més significats autors russos, una de les seves grans especialitats.

La composició de cançons fou l’activitat més extensa dels compositors russos del segle XIX. Glinka fou el primer compositor autènticament rus a iniciar aquesta tradició. Els seus successors directes foren l’anomenat Grup dels Cinc, integrat per Balakirev, Rimsky-Korsakov, Cuí, Moussorgsky i Borodin. Tots ells vivien la música de manera amateur, excepte Balakirev. Tots ells recreen el gènere de la cançó, o millor dit, de la romança russa, composicions de gran riquesa interior, en múltiples formes i amb esperit nacionalista.

Una altra part de la tradició de Glinka fou recollida per Anton Rubinstein, representant d’una tradició més occidental, que arribà al seu punt culminant en la figura del seu alumne Txaikovski i també en Rachmaninoff. Ja entrats en el segle XX, trobem la figura de Shostakovitx com un dels més grans compositors del nostre segle. Tot plegat, doncs, es tracta d’una producció de cents de cançons bellíssimes i pràcticament desconegudes al nostre país.

Deixa un comentari