//Èxit d’assistència i interès per les activitats en família organitzades pel Museu Casteller de Catalunya a Valls

Èxit d’assistència i interès per les activitats en família organitzades pel Museu Casteller de Catalunya a Valls

Més de 500 nens i nenes han participat en les 22 sessions d’activitats en família

per | 2019-05-28 09:30:4328/05/2019 09:30 | 0 comentaris

Museu Casteller de Catalunya a Valls, en el marc de les accions de preobertura de l’espai, ha organitzat activitats en família els caps de setmana d’abril i maig al Barri Antic de Valls. En total s’han realitzat 22 sessions en què han participat 527 nens i nenes, i han comptat amb una participació mitjana de 25 nens i nenes per sessió. Els tallers que s’han fet a les 12.30 h són els que han tingut una major afluència de públic familiar, duplicant en alguns casos la mitjana d’assistents respecte als de primera hora.

Un total de quatre activitats interactives i familiars diferents s’han dut a terme a la plaça Pilar Prim (plaça de la Biblioteca) i a la plaça de l’Oli. “Titelles i contes castellers” ha estat una activitat que ha tingut l’objectiu de percebre els castells des de la mirada d’un infant; “El teu primer castell” ha tingut l’objectiu de descobrir com viuen els castells els castellers: les sensacions, els moviments castellers…; “Joc de construcció castellera” ha tingut l’objectiu d’aprendre a través de la mirada, de l’observació i l’experimentació, i per últim, “Trencaclosques i vestuari casteller”, en què els nens i nenes han construït el mapa català de les colles castelleres, obrint la imaginació i creant històries d’aquest món.

En conjunt, totes les activitats han tingut un doble objectiu comú. Per una banda, el de donar a conèixer el fet casteller des d’una vessant lúdica i participativa. Per l’altra, exemplificar la voluntat del nou equipament de contribuir a la dinamització del Barri Antic de Valls ja abans de la seva obertura. Alhora, les activitats també van dialogar amb programacions que ja formen part de l’imaginari comunitari local i nacional, com en el cas de la diada de Sant Jordi.

Mestres i professors de didàctica han mostrat el seu interès i atenció per la metodologia aplicada a les activitats.
Les activitats també han tingut ressò en el camp professional. La metodologia aplicada —manipulativa, d’autoaprenentatge, dinàmica— ha estat molt ben rebuda i ha atret l’atenció de professionals de l’educació. Des de mestres fins a professors de didàctica de la Universitat Rovira i Virgili han mostrat interès per les activitats i han anat a Valls a veure com es desenvolupaven.

Deixa un comentari